onsdag 3 oktober 2012

Uppe med tuppen!

Kö kl. 06.28.
Det var mörkt när jag tog cykeln bort till Västertorpsbadet i morse. Måste komma ihåg att skaffa cykellampor... Badet hade inte öppnat när jag kom, men det stod en liten grupp pensionärer och väntade på att bli insläppta. Jag hade tänkt betala för en gång, men förvånade mig själv med att köpa ett tio-kort.

Kvart i sju var jag redan i bassängen och en halvtimme senare klev jag upp efter att ha matat på i 40 längder, dvs 1000 meter. Lugnt och skönt. Efter bastu, dusch och fix sitter jag nu på jobbet med en äggmacka och latte, i god tid till dagens första möte som börjar 08.30. Ingen dålig start på dagen om du frågar mig! Hur har din dag börjat?

2 kommentarer:

  1. Inte alls lika roligt som din! Två bångstyriga barn som inte ville till dagis. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då - men det innebär ju att de är friska idag alla fall! Alltid något... :-)

      Radera