tisdag 2 oktober 2012

Den Enögde vs Glasögonormen

När det var dags att springa hem från jobbet upptäckte jag att jag glömt de lätta sportglasögonen hemma. Mina vanliga glasögon är inte alls sköna att springa i för de bara halkar ner på näsan när jag blir svettig. Typiskt oskönt! De lätta glasögonen sitter på plats och stör mig inte.

Jag är en riktig baglady som har massor av väskor på kontoret med halva packningar från träning och andra aktiviteter. Kunde det möjligtvis finnas ett par linser någonstans? Rotade omkring överallt och hittade slutligen en högerlins i skrivbordshurtsen. Så vad är bäst? Att springa med en lins (jag ser otroligt dåligt på båda ögonen) eller att springa med de vanliga glasögonen?

Vem vinner?
Det fick bli glasögonen ändå. Stack iväg längs Riddarfjärden och även om kroppen lider av eftertrötthet var det underbart skönt att få springa lite igen. Solen höll på att gå ner och de sista strålarna blänkte så vackert över fjärden.

Långholmen
Och en vy in mot stan.
Det var förvånansvärt varmt att springa. Jag kör fortfarande med knälånga tights, men hade tagit en tunn vindjacka över en långärmad funkis. Alldeles för varmt faktiskt. Så det blev lite svettigt på näsan, men hem kom både jag och glasögonen efter knappt nio kilometer. Riktigt skön runda. Nu packar jag min väska igen, för tidigt imorgon bitti ska det bli simning. Längtar, men mest till den efterföljande bastun! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar