onsdag 17 oktober 2012

Hälsa på min nya kompis!

Han heter Inov8 12 och är en löparryggsäck. Jag brukar ju springa en del hem från jobbet och har ambitionen att göra det ännu mer nu under kommande vinterhalvår. Min filosofi har varit att inte springa med ryggsäck och det har ju givit mig en god anledning att shoppa jackor och stövlar så att jag kan ha en uppsättning på kontoret och en hemma.

Men eftersom jag alltid bara springer från jobbet och aldrig till jobbet så blir jag ju en "baglady". För om inte alla mina kläder och stövlar ska hopa sig på jobbet så måste jag släpa hem dem de dagar då jag inte springer hem. Och många gånger har jag ju egentligen behov att få med mig några fler prylar hem på kvällen än bara SL-kortet, nycklarna och telefonen.

Så nu har jag insett att det får bli ryggsäck och då behöver jag en som sitter bra och inte är så störande. Efter lite googlande hade jag hittat några alternativ som verkade bra och i förra veckan begav jag mig till Addnature på Birger Jarlsgatan och provade. Slutligen valde jag denna:

Hej fina ryggan!
Den har hyfsat gott om utrymme, bra fäste över axlar och midja och några lättåtkomliga förvaringsfickor. Dessutom kan man köpa till ett vätskesystem. Men den fina ryggan har fått ligga hemma och vänta på att jag ska känna mig tillräckligt frisk för att springa. Vet inte om jag egentligen gör det, men nu orkade jag inte vänta längre.

Så efter dagens långa, men bra styrelsemöte tryckte jag ner de överblivna mötesbullarna i ryggan, lyckades få ner alla grejor utom kängorna och begav mig i sakta lunk hemåt.

Ner med bullarna bara!
Redo för hemgång
Och hur är då den nya kompisen? Kanske svårt att säga efter en liten runda. Det känns förstås att jag har ryggsäck på mig, men den är inte störande. Jag sprang längs Söder Mälarstrand och ryggan satt bra på plats. Midjebandet hade en tendens att glida upp lite, men det kan jag noga spänna bättre. Över huvud taget kändes det ju så skönt att vara ute och springa igen. Det gick inte fort, men det var härligt. Hoppas nu att det inte blir ett bakslag utan att jag verkligen börjar komma tillbaka. Då ska jag ha flitiga möten med min nya vän såväl under tidiga morgnar som under mörka kvällar. Jag längtar!

Hur löser ni prylfrågan när ni transportspringer?

1 kommentar:

  1. Transportlöpning har aldrig riktigt blivit någon favorit, upplever det fortfarande som lite omständigt och lite långt med de 13-15km (beroende på väg) jag har till jobbet men en bra ryggsäck är ett måste och Inov gör riktigt bra grejer. Jag har själv en Inov8 Race Elit 15L som sitter som gjuten på ryggen vid löpning, givet sällskap på transportlöpningen!

    SvaraRadera