torsdag 25 oktober 2012

Just in time

Jag tog till mig era råd när det att tvätta leriga skor. Började med skorna jag hade i söndags när jag vadade omkring i terrängen. Sköljde dem ordentligt i diskhon och borstade av dem rejält. Fyllde dem med tidningspapper och nu står de och dropptorkar i badrummet.

Men jag var ju inte helt klar i och med det. Längst inne i klädkammaren gömmer sig ett par riktigt dåliga samveten. Mina Icebugs. Som fick bära mig under mitt livs tuffaste sex mil under TEC i våras. Jag har inte skött om dem sedan dess. Måste vara ett allvarligt fall av förträngning.

Nu letade jag fram dem och de såg verkligen sorgliga ut. Men det gick snabbt att åtgärda. Varmt vatten, en borste och en droppe diskmedel så blev de som nya!

As good as new!

När jag var klar med detta tittade jag ut genom fönstret. Stora snöflingor dalade ner utanför fönstret. Snö! Vilken tajming! Låt skorna torka över natten så är jag mer än redo! :-)

Nja, några Icebugs lär väl inte behövas på de här flingorna?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar