söndag 21 oktober 2012

Klafs klafs

Slippery when wet
I morse hade jag förmånen att få ta ett terrängpass med Fia. Hon har dragits med långvarigt löparknä och vi har faktiskt inte sprungit ihop sedan i maj. Så det var verkligen på tiden och vi hade mycket att snacka om. Så de fyra kilometrarna bort till terrängspåren i Segeltorp gick snabbt. Därefter gick det verkligen inte snabbt. Värsta Tjurruset med pölar stora som sjöar, hala stenar och rötter samt träspänger som verkligen var livsfarliga. Men det är ju lite mer spännande när det är livsfarligt! :-)

Borde vi tagit flytväst?
Hursomhelst - efter 13 km var jag hemma igen. Genomblöt och glad. Slängde alla kläderna direkt i tvätten, men inser nu att jag inte spolat av skorna. Hur gör ni med skorna under den här årstiden? Spolar ni av dem jämt, låter dem bli stela av lera eller slänger i dem helt enkelt i tvättmaskinen? Jag brukar försöka spola av det värsta och sedan låta dem dropptorka med tidingspapper i. Men nu undrar jag om det egentligen inte är dags för maskinen?

3 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det ser ut!! :)

    Jag spolar av skorna, och sedan stoppar jag i ut och in-vända blöjor i dem som jag sedan byter ut efter ett halv dygn.
    Har faktiskt aldrig vågat tvätta löparskor i tvättmaskin. Kan man det, alltså? Vilken temp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips - fast vi är ju långt förbi blöjåldern... ;-) Och ja, man kan köra dem i maskinen, men jag tror egentligen inte att det är att rekommendera. I nödfall kanske.

      Radera
  2. Ser hur härligt ut som helst. Om än inte bäddat för något rekordtempo. :)

    Jag brukar ta med mig skorna in i duschen och skölja av dom och tvätta sulorna med svamp och tvål. Har jag glömt det lite för många gånger åker dom in i maskin på handtvättsprogram utan centrifugering. Har funkat bra hittills, peppar peppar...

    SvaraRadera