lördag 13 oktober 2012

En riktigt dålig dag!

Ja, idag är det inte muntert kan jag lova. Den långdragna förkylningen vägrar släppa taget. I torsdags kände jag mig klart bättre, men igår var jag sänkt igen. Hade fortfarande förhoppningen när jag gick och la mig igår kväll att jag skulle vakna pigg och frisk. Jag ville så himla gärna kunna springa SUM idag. Men tyvärr är jag inte alls bättre idag. Vet inte vad det är som inte ger med sig.

Istället för att ge mig iväg ut i skogen fick jag vinka av yngste sonen som åkte iväg på sitt livs första scoutläger. Ryggsäcken var nästan större än scouten...

Är det en scout eller rånare?
Men dagen blev värre. Trots att jag kände mig dålig var jag tvungen att åka och handla. Men när jag kom ut till bilen var vänster fram helt platt.... Då tror man ju att det bara är att plocka fram ett reservdäck, men det visade sig att på den här bilen är reservdäck extrautrustning och inget som följer med när man köper bilen.

Till sist var det inget annat att göra en att ringa efter bärgning, men bilen blir ju inte fixad förrän under nästa vecka. Och imorgon ska jag iväg på kurs ute på någon kursgård i obygden. Ja, usch vad jag gnäller, men verkligen ingen bra dag.

För att bättre upp mitt humör gick jag i alla fall en promenad längs den vackra Vinterviken. Sonen följde med på sin BMX. Så nu känns allt lite bättre trots allt. Och imorgon är en ny dag!

Höstpromenad
Cykeltrixaren

3 kommentarer:

  1. Vekligen ingen BRA dag:-( Fast positivt att den blev bättre efterhand:-) Stod och höll utsikt efter "bekanta" ansikten vid Alby friluftsgård(17 km.) och kunde konstatera efter ett tag att DU måste ha ställt in dagens SUM. Tråkigt:-( Ser i din löparkalender att SUM skulle blivit årets sista lopp! .....kanske Vintermarathon skulle kunna bli det nu istället?:-)
    Krya på dig!
    CU!/Kalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - ja, det var en märklig felskrivning! Åtgärdat nu. Ja, jag har faktiskt sneglat på Vintermaran. Den går på min födelsedag och det finns väl inget bättre sätt att spendera sin födelsedag? :-) Ska du springa den?

      Radera
    2. Troligen inte! Det skulle väl vara i så fall för att få lite revansch på den usla tiden från Jubileumsmarathon(5:02:39) och den brutna Stockholmsmaran!(Mina 2 maror för i år)

      Radera