fredag 26 oktober 2012

Skynda att fynda!

För någon vecka sedan läste jag på Hannas blogg att Under Armour skulle ha en stor utförsäljning precis i närheten av mitt kontor. Med start idag och under resten av helgen. Nu ska jag i ärlighetens namns säga att jag aldrig hört talas om Under Armour, men efter en koll på deras hemsida så tänkte jag att jag skulle smita förbi.

Men att "smita förbi" gick helt enkelt inte. Trots att jag var där tidigt på morgonen var det så mycket folk att det i princip var omöjligt att ta sig fram. Massor av fina plagg till bra priser. Jag rafsade ihop några långärmade tröjor och lite annat smått och gott. Var lite sugen på en löparjacka, men den som verkade bäst fanns bara i svart och grått. Boring...

Sedan ställde jag mig i kön. Och där stod jag. Den rörde sig i princip inte framåt över huvud taget. Och hade inte priserna varit så bra så hade jag hängt tillbaka alla kläder och gått därifrån. Men nu stod jag, hör och häpna, i kö i en hel timme och ändå känner jag mig mer än nöjd med mitt rov!


Inte illa va?
Det blev två mössor, ett par vantar, en T-shirt, en långärmad T-shirt, två fodrade tröjor med hood, en långärmad funktionströja med hög hals samt ytterligare en lite tjockare långärmad funktionströja. T-shirtsen kommer jag nog använda mest som "casual clothing" och inte när jag tränar, men de andra kommer jag ha mycket glädje av i löparspåren. Alla långärmade tröjor har tumstopp vilket jag verkligen gillar.

Oj - upp och ner! Men ni fattar!
Och vad kostade kalaset då? Sex träningströjor av schysst kvalitet, två mössor och ett par vantar gick på  1.450:-. Det tycker jag är bra. Vill ni förresten veta adressen? S:t Paulsgatan 29. Vid Mariatorget. Over and out!

Mycket pengar - men mycket för pengarna!

2 kommentarer:

  1. Wow, det var ju ännu bättre än jag trodde att det skulle vara! Vilka fynd du har gjort!! :)
    Jag fick anstränga mig för att inte åka dit imorse. Jag har köpstopp, och jag hade garanterat inte kunnat hålla shoppingfingarna i styr om jag hade varit där... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är riktigt nöjd. Har redan hunnit prova och använda några plagg och allt satt bra! :-)

    SvaraRadera