tisdag 9 oktober 2012

Långbrallor och löparbudget

Trots allt gnäll om att jag inte kände mig helt bra igår så tog jag mig samman och sprang hem från jobbet. Knappt nio ganska långsamma och sköna kilometrar. Men det hade blivit kallt! Jag sprang i 3/4 tights, men frös nog mest om fötterna och händerna. Vaderna var ändå okej. Och efter några kilometer hade värmen nått ner till fötterna så de tinade upp.

I morse rafsade jag runt i garderoben för att hitta ett par långa tights, men trots att jag vet att jag har flera par så var alla puts väck. Hann inte leta på morgonen utan skyndade iväg till jobbet, men nu ikväll har jag minsann letat ordentligt. Jag hittade inte bara långa tights. Jag hittade en hel stor kasse med underställ, långärmade funkiströjor, mössa, vantar, överfallslarm (!), reflexväst och förstås två par långa tights. Perfekt!

Inte för att jag längtar efter att använda dem - jag hade nog kunnat tänka mig att behålla lite värme några veckor till, men nu när kylan börjar komma är det ju skönt att veta att jag är rustad. För det är jag. Tror inte att jag behöver komplettera med någonting. Det är lätt att göra av med en massa pengar på träningsgrejer, men just nu tror jag hellre att jag sparar dem till kommande lopp och resor. Jag borde göra en liten analys av mina löparkostnader. Hur stor del av mina totala löparkostnader går till skor och träningskläder? Hur stor det går till lopp? Och vilka andra kostnader är förknippade med löpning? Någon som redan har koll på detta? Tror jag behöver vara lite piggare än jag är just nu när jag ska räkna hem det där...

En kasse kommer lastad...

2 kommentarer:

  1. Halloj,
    på tal om utrustning här är en roukie fråga: hur långt springer du i dina skor - efter hur många km är det dags att byta? Jag har också börjat att varva löpning med simning för jag började få ont i höften av att nöta på, medelåldern som gör sig påmind... kramar från Marie i Bryssel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie! Din fråga får ett helt eget inlägg! :-) Kram!

      Radera