lördag 20 oktober 2012

En egen draghare

Efter en vecka av upprepade föräldramisslyckanden (missade bland annat föräldrafikat på fritids och läste fel på lillkillens schema så att han kom försent till skolan...) avslutade jag fredagen med att vara funktionär på mellankillens friidrott. Alltid lika roligt! Den här gången tävlade de bland annat i höjdhopp, där jag funktionerade, och jag var ju mycket stolt när sonens första rivning skedde på 1.50. Han är typ 1.53 lång... Så det blev PB på 1.45! :-)


Sätra Idrottshall en fredagskväll!

I morse vaknade jag av ljudet av regn som smattrade mot fönstret. Men vad gjorde väl det? Jag hade ju löpardate med äldste sonen! Han som i söndags brände av Hässelbyloppet på 50.04 efter endast fyra träningstillfällen! Och dessutom helt oberörd och med massor av energi kvar. Mycket stolt mamma! Det var nästan så att jag var lite orolig för hur jag skulle kunna hänga med honom idag. Vi stack iväg vid niotiden och hade bestämt oss för en ganska flack milrunda. Det duggade lite lätt och var riktigt skönt. Med tanke på mitt långa träningsuppehåll på grund av förkylningen så hade jag varken förhoppningar eller ambitioner att springa snabbt. Men det flöt på rätt fint! Benen trummade på medan vi snackade om det ena och det andra. Om jag hade sprungit ensam hade det definitivt blivit ett lite lugnare tempo, men med den här dragharen var det inte svårt att öka! När det var någon kilometer kvar drog sonen ifrån och hade börjat stretcha när jag kom upp för backen hemma. Det blev en dryg mil i 5.35-tempo. Så skönt!

I like this guy! 

Och så fint vi matchar! Observera min beundrande blick! ;-)

Nu blir det simning med lillkillen och i morgon ska jag springa terräng med Fia - jippie! Hur ser din träningshelg ut?


2 kommentarer:

  1. Tänk när mina barn blir så stora att de kan följa med mamman ut och springa! Vad härligt!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dagen kommer snabbare än du tror...!! :-)

      Radera