torsdag 1 augusti 2013

Laddar med pasta och naprapatbesök

Är det någon som har lagt märke till att jag inte nämnt ordet "knä" i något inlägg den senaste veckan? Nähä - men det har jag i alla fall inte! :-) Och det betyder att allt har känts riktigt bra. Och det fick jag bekräftat när jag var på återbesök på Access Rehab idag. Jag har inte varit där på fem veckor, men efter genomgång så verkade kroppen vara i helt ok status. Lite stel i höften och ryggen, men annars riktigt bra! Så jag är glad!

Jag är också glad för att jag fått mycket bra återkoppling på mitt förra inlägg om tröskeltempo och nu ser jag fram emot lite nya upplägg på mina tempopass. Första tipset är att dela upp tröskelpassen i block, t ex 3 x 3000 meter med gå- eller joggvila emellan. Men jag bör också öka tempot istället för att minska det som jag trodde.  Det låter tufft, men om jag delar upp passet i flera delar kanske det går. Ska bli spännande!

Men det är inte kommande tröskelpass som jag pastaladdat för idag, utan för att jag för första gången ikväll ska testa att springa med en löparklubb! Jag har ju funderat på det ganska länge och ikväll ska jag gå till IF Linnéa och vara med på ett pass. Kvällens progam: Medelintervall 6-10 x 800 m kuperat. Det är precis den typen av pass som jag har svårt att motivera mig till på egen hand. Hoppas det känns lättare i grupp.

PS. Det är klart att jag inte pastaladdar för att springa ett träningspass - jag hade käkat pasta till lunch i vilket fall som helst idag... :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar