onsdag 21 augusti 2013

Rivstart!

 Skolterminen rivstartade igår. Nya scheman, nya tider för aktiviteter, hundratals lappar och blanketter att fylla i, logistiklösningar att samordna med andra föräldrar etc. Och sen lite tvätt och strykning på det. Inte undra på att jag var trött när jag gled ner i sängen med den här:

Running like a girl av Alexandra Heminsley

Lättsamt om att börja med löpning och hur det kan vara innan man kommit över den första tröskeln. Det var nog ungefär vad jag mäktade med efter gårdagen tempo.

Idag är det dock en ny dag och inte vilken dag som helst - det är dags för Bellmanstafetten! Pocketförlaget ställer förstås upp med ett lag precis som vi gjorde förra året. Och precis som förra året har vi fått lite manfall och jag fick sista-minuten-ragga igår kväll för att ha ett komplett lag. Ultra-Emma räddade oss och nu ser jag fram emot en härlig kväll ute vid Stora Skuggan.

Så efter en stadig frukost packade jag ihop filtar, löparkläder, ett tjog säkerhetsnålar och en massa andra bra-att-ha-prylar. Är man reiseleiter så är man! Nu är det bara själva löpningen kvar. Och visst ska det bli kul att springa, men en kväll som den här är det inte pers man siktar på, utan mysig samvaro med kollegor och vänner. Vi ska till och med få skåla i lite bubbel till den efterföljande picnicen! :-)

Frukost för en Bellmanslöpare!

4 kommentarer:

  1. Bellmanstafetten verkar så himla kul! Ibland önskar jag att jag bodde liiiiite mer i stan än vad jag gör. Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var verkligen ett roligt (och sjukt jobbigt) lopp! Ja, jag får erkänna att det finns ett stort utbud av lopp och löparaktiviteter här. Det är lyxigt.

      Radera
  2. Ha ha! "Men en kväll som den här är det inte pers man siktar på, utan mysig samvaro med kollegor och vänner."
    Who are you kidding?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - men du gick ju in på den Emma! Så som du sprang! :-)

      Radera