onsdag 14 augusti 2013

Morgonsim och middagsjogg!

Jag kan meddela att jag har haft rejäl träningsvärk efter Shape-passet i måndags! Och det känns ju bra, för då vet man att det behövs! Därför satt det fint med en vilodag igår, men idag har jag istället brassat på med dubbelpass. Jag förvånade mig själv med att sticka iväg till simhallen direkt när jag vaknade i morse.



Det var länge sedan jag var där och det var ovanligt lugnt och skönt. Jag körde mina 40 längder och sedan fick mina stela muskler mjuka upp sig i bastun en stund. Bra start på dagen!
Men onsdagar är som bekant dagen för vår "kontorsjogg" och eftersom vi har ett lag i Bellmanstafetten nästa vecka så fick jag med mig Jenny på en tur runt Riddarfjärden. Och det gick så bra! Vi sa att vi skulle springa i 6-minuterstempo, men för varje kilometer ökade vi lite och på slutet fick vi till en riktig spurt! Jenny har stor löparpotential och jag hoppas vi kan få till några tuffa onsdagspass tillsammans under hösten.


Pocketförlaget on tour!
I och med dagens löppass har jag klarat sommarens utmaning på www.jogg.se som gick ut på att springa distansen runt Fuerteventura under juli och augusti. Så nu kan jag väl luta mig tillbaka och hoppas att jag blir den lyckliga vinnaren av resan till Playitas. Håll tummarna!



3 kommentarer:

  1. Åh perfekt ju. Önskar jag hade någon arbetskamrat jag kunde dra med mig ut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul, men ibland får man vara lite försiktig så att inte "löparsnacket" tar överhanden. Men nu verkar Jenny vara riktigt biten - idag anmälde hon sig till Hälsoloppet! :-)

      Radera
  2. Det låter som ett kanonbra sätt att förvåna sig själv på :D Härlig start :) och bra fortsatte det med ju :D

    SvaraRadera