tisdag 6 augusti 2013

Lunchpass med tunnelseende

På krönet av Västerbron

Jag är mitt inne i ett träningsflow tror jag! Eller också hänger det ihop med att vardagen inte har kommit igång med de rutiner och ansvar som det innebär. Alla barn är iväg på olika aktiviteter och jag kan boka in träning och annat roligt både före och efter jobbet utan att det påverkar dem. Och just nu är det helt klart fokus på träning för det är ju så kul!

Så på lunchen idag drog jag på löparkläderna och tog en sväng runt Riddarfjärden. Jag hade ingen ambition att det skulle gå supersnabbt, men benen var pigga så jag körde på. Upp på Västerbron för obligatorisk fotopaus vid de romantiska hänglåsen. Det var varmt, men ganska blåsigt. Ner på Norr Mälarstrand och här var det trångt värre. Men det gjorde inte så mycket för jag hade sånt skönt flow! Benen trummade på av sig själva, andningen var lätt och jag fick den där känslan av att jag skulle kunna springa för evigt. 

När jag hade rundat Stadshuset och kommit ner på Riddarholmen förvånades jag en stor folksamling. Det visade sig att det var just idag som den tredje och sista delen av Citybanans tunnel skulle sänkas ner i Riddarfjärden. I fyra och ett halvt års tid har jag haft mitt kontor med utsikt över arbetet i Riddarfjärden och jag måste säga att det är ett otroligt projekt. 




På bilden här ovan ser ni huset där jag jobbar. Det är den röda tegelbyggnaden med svart tak närmast vattnet. Mariahissen heter huset vars historia ni kan läsa om ni klickar på länken. Eftersom jag kunde följa skådespelet lika bra från kontoret som från Riddarholmen så sprang jag vidare och klockade drygt 7 km i 5.16-tempo. Och som sagt - det kändes lätt idag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar