tisdag 6 augusti 2013

Shape - funktionell styrketräning i grupp

Bild från Sats hemsida

Ni vet hur jag har gruvat mig för, men också laddat för att ge mig in på gymmet? Trots det var det  väldigt nära att det inte blev något pass igår. Först hade jag missbedömt hur lång tid det skulle ta att cykla till Telefonplan. Fick trampa på som sjutton och kom in med andan i halsen, visade mitt kort och fick lappen till passet. Snabbt in i omklädningsrummet för att byta om. Då upptäcker jag att jag inte har någon t-shirt med mig! Gah! Det är ju inte direkt så att jag lider brist på funktionstoppat och ändå stod jag där nu utan. Tillbaka ut i receptionen där de även säljer en del träningskläder. Sliter till mig en t-shirt och betalar snabbt. På med kläderna och ut till salen precis när de ska börja. Först efter passet upptäckte jag att det stod RUN på tröjan - då kändes det lite bättre! :-)

RUN!

Jag gick direkt fram till tränaren och sa att jag aldrig kört det här passet och då fick jag hjälp med att plocka fram allt jag behövde. En "bräda", en matta, en skivstång samt vikterna 10 kg, 5 kg och 1 kg. Slutligen ett par hantlar. Det här skulle bli spännande! Och det var ett riktigt roligt och bra pass! Vi tränade balans och rörlighet och hela kroppen fick sig en genomkörare. Idag känner jag det främst i armarna och skuldrorna. Jag kommer definitivt köra det här passet fler gånger!

Bild från Sats hemsida

Efter passet möttes Mats och jag på Långbro Värdshus och åt middag på deras härliga uteservering. Bra avslutning på en bra dag!

Långbro Värdshus - definitivt värt ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar