fredag 16 augusti 2013

Skodrömmar


Startgrupp B - det går framåt! :-)

Titta var som låg  i min brevlåda när jag kom hem igår! Startbeviset för Stockholm Halvmarathon som oundvikligen närmar sig med stormsteg. Jag inser att jag har lite dubbla känslor för loppet. Å ena sidan är det ett härligt lopp som jag verkligen har gillat att springa de tre senaste åren, men å andra sidan känner jag mig lite pressad av min målsättning det här året. Att springa snabbare än 1.47.20 och allra helst under 1.45. Och det är ju lite larvigt, för det är ju helt och hållet jag själv som satt upp målet. Världen går inte under om jag inte uppnår det. Och det är egentligen inte själva misslyckandet som pressar mig. Nej, det är mer tanken på hur jäkla jobbigt loppet kommer att vara! Jag måste springa i 5-minuterstempo eller helst ännu lite snabbare i 21 kilometer. Ja, det känns verkligen tufft. Det har jag ju knappt klarat på kortare distanser på träning på sistone.

Nåväl, just nu tränar jag på väldigt bra och jag vet ju att själva tävlingsmomentet till stor del är nyckeln i det hela. Men jag vill förstås ge mig själv de allra bästa förutsättningar på det här loppet och de är där mina skodrömmar börjar.

När jag började springa för tre år sedan fastnade jag direkt för Adidas skor och allra mest har jag nog älskat min Adizero Boston. Men när jag fick problem med hälsporre och började titta mer på mitt löpsteg så fick jag rådet att testa andra skor som inte har den "delade" hälen som många av Adidas modeller har. Jag har hittat flera andra skomärken som funkar fint, men tycker fortfarande att Adidas är de som sitter bäst på foten. I våras beställde jag ett par Adidas Feather 2 på nätet. Det är lätta, fina skor, men de jag köpte i storlek 38 är faktiskt lite för stora för mig. De är också lite bredare än Adizero Boston. Jag har sprungit exakt 78 km i dem (och persat på milen i dem!) och säljer dem gärna för en billig peng. Skriv en kommentar om du är intresserad.


Adidas Feather 2


Till salu

Men vilka skor ska jag då springa halvmaran i? Ja, det är vad jag funderar som bäst på nu. Jag har fattat beslutet att det är dags för ett par nya lättare skor och jag tänker inte beställa på nätet utan jag vill gå till en butik och verkligen prova och känna efter. Jag tror att valet står mellan just Adizero Boston som jag ju vet att jag gillar och Adios Boost som jag aldrig har provat. Någon som har erfarenheter av dessa?

Adizero Boston 3
Adidas Adios Boost

2 kommentarer:

  1. Frågan är om Addos boost har hunnit komma ut i butik innan halvmaran? Hörde nåt om att den var försenad. Men välkommen till Löplabbet i vilket all! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha - då löser det sig ju av sig själv! Dvs att det blir Boston. Är det Löplabbet Tjej du jobbar på? Vore kul att ses!

      Radera