torsdag 15 augusti 2013

Intervallstege

Bild lånad från nätet

Jag hade helt glömt bort att tennisterminen började idag, men som tur är blev jag påmind och cyklade iväg tidigt i morse till hallen. Jättekul att träffa Katarina igen och kul att spela, men oj, så dåligt det gick! Ibland är det ju så när man haft ett uppehåll att spelet plötsligt flyter alldeles självklart, men så var det tyvärr inte idag. Men, men, man kan ju inten vara på topp jämt! ;-)

Lite grann beror det nog på att jag sover så dåligt för närvarande. Periodvis har jag svårt med sömnen och just nu är det tyvärr så. Kan omöjligt somna utan ligger och vrider och vänder mig. Därför var jag heller inte helt pigg och alert när det var dags för intervaller med IF Linnea nu på kvällen, men jag tog mig dit i alla fall. Idag stod det intervallstege på programmet. Upplägget var så här: uppjogg ca 2,5 km, intervallstege 3  x (4 min. + 3 min. + 1 min), nedjogg ca 2,5 km.

Vi kunde inte springa på banan på Zinken för de höll på för fullt med att fixa inför Midnattsloppet. Istället joggade vi bort mot Eriksdalsbadet och ner till Thaibåten som ligger där. Restauranggästerna har roligt åt oss när vi körde löpskolning, det var till och med några som fotograferade oss...

Sedan var det dags för intervallerna och jag valde en grupp som skulle köra 4 minuter i 4.30-tempo, 3 minuter i 4.20-tempo och 1 minut i 4.10-tempo. Bra grupp och vi peppade varandra. 4-minutersintervallen körde vi konsekvent lite fort, 3-minutersintervallen höll vi precis 4.20 som planerat, men enminutsintervallen brände vi varje gång av i 3.40-tempo! :-)

Mycket bra pass. Sedan nedjogg och hemfärd på cykeln. Tack för idag, slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar