måndag 12 augusti 2013

Veckans träning

Som jag nämnt tidigare så tränade jag inget annat än löpning under juli och sedan dess har jag verkligen försökt tänka på att variera mig. Och just nu har jag också haft ovanligt mycket tid att lägga på träning och möjlighet att planera. Så nu när jag ser tillbaka på förra veckan blir jag väldigt nöjd. Tror inte att jag någonsin haft en så här färgglad och varierad vecka sedan jag började regga min träning:


Trots tre gruppass på Sats fick jag ihop ovanligt mycket löpning, 53 km, men inget riktigt snabbt pass.  Däremot transportcyklade jag ca 60 km.

Den här veckan blir nog också en bra träningsvecka. Jag började med ett riktigt tufft styrkepass efter jobbet idag - Shape. Det var en annan instruktör än förra veckan och ett helt annat upplägg på passet. Inte lika mycket rörlighet, men jättemycket bra styrkeövningar för löpare. Mycket core och höft som jag behöver träna extra. Det var extremt jobbigt - musklerna skrek och svetten rann, men det är väl bara ett tecken på att det verkligen behövdes.

På onsdag blir det nog lunchlöpning med kollegorna och på torsdag är det dags för intervaller med Linnéa. På fredag har jag bokat in ytterligare ett Shape-pass och på lördag hoppas jag för första gången kunna vara med på Ursvik All In. Det var Miranda som startade det här eventet för ett par år sedan och det går ut på att man ska springa samtliga slingor i Ursvik. Trots att jag har bott i Stockholm i 17 år har jag aldrig varit i Ursvik så det är verkligen på tiden.

Det finns slingor som är 15 km, 7 km, 10 km, 5 km och 2,5 km så totalt knappt 40 km kuperad löpning. Låter väl som en bra löpdag? Om du är intresserad så kolla in mer info om eventet här. Hoppas vi ses! Vad blir det för träning på söndag? Mja, en stilla återhämtningsjogg vore väl på sin plats eller varför inte en vilodag?

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig träningsvecka! Jag såg också att Ursvik all in är på lördag - typiskt för om jag är hemma tänkte jag springa Midnattsloppet. Har inte heller varit i Ursvik och det står på min att göra i höst lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske kan ta ett gemensamt pass i Ursvik senare i höst? Lycka till på Midnattsloppet om du springer!

      Radera