fredag 8 juli 2011

Syskonrundan

Storebror och lillasyster

Jag befinner mig som tidigare nämnt i barndomsparadiset i Blekinge. Två av mina barn är med mig och det är härligt att återuppleva minnen med dem. Men inte nog med det - min bror som bor utomlands sedan många år, har nu kommit hit med sin son. Så det är både syskonträff och kusinträff och himla roligt. Jag lyckades lura med mig brorsan på en härlig springtur både igår och idag. Gårdagens runda var underbar! Brorsan springer lite snabbare än jag normalt gör, men jag är nog lite segare än han. Facit blev att jag sprang 11,5 km i 5,40-tempo, medan han la av strax innan 10 km.

Idag var vi båda lite stela - det blev inte då värst mycket stretch igår - men vi skrapade ihop drygt 8 km i alla fall. Nu blir det en båttur i skärgården! Sommaren är underbar!

Vilken löparmiljö!

2 kommentarer:

  1. Å det är så fint i Blekinge!
    Men jag hade aldrig tippat att du var en lillasyster ;-)

    Blir inget Ursvik All in i morgon, tån är bättre, men inte alls bra, så vågar inte riskera att den blir sämre. Sad but true...

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går åt rätt håll i alla fall! Jag kommer tyvärr inte heller att kunna vara med i Ursvik. Vi kom precis hem till Stockholm, men maken är fortfarande i Almedalen och jag kan inte lämna barnen ensamma så lång tid som det tar för mig att springa 37,5 km....
    Men benen är fulla av spring trots 6 mil den senaste veckan (tror det är rekord för min del), så jag försöker nog ta ett längre pass här i omgivningarna istället.
    Vi hörs!

    SvaraRadera