torsdag 28 juli 2011

Långa intervaller med TSM

Jaha - så var det dags igen. Jag har inte varit med på TSM på fyra veckor. Och nog kändes det idag. Men jag har ju känt mig lite krasslig några dagar och var egentligen osäker på om jag skulle vara med idag ända fram till en timme innan start. Nu är jag jätteglad att jag tog mig samman och åkte iväg till mötesplasten vid SATS Stadion. Trots att det råder värsta semestertider så var uppslutningen god och i min grupp räknade jag till 45 deltagare.

Nu börjar jag känna igen några ansikten och det är också några i min grupp som jag träffade under ultralöpningen mellan Hornstull och Järna. Vi stack iväg på uppjogg i tre kilometer och det kändes bra! Sedan var det löpskolning och även den kändes helt ok. Därefter var det dags att kliva ur komfortzonen och pressa sig bra mycket mer. Ja, kanske till det yttersta till och med. Vi skulle springa 2 set med 3 x 3 minuter i varje set. Varje intervall låg på mellan 4,20-4,30-tempo. Hu! Första intervaller gick bra. Jag hade trott att 4,30-tempo var ännu snabbare och blev glatt överraskad. En minuts vila och sedan bar det av igen. Jag får nog säga att de fyra första intervallerna gick förvånansvärt bra. Men jag tappade på de två sista. De var faktiskt asjobbiga. Men känslan när jag i alla fall klarat av hela passet var underbar!

Min vapendragare Lars var lika svettig som jag.
Därefter nerjogg tillsammans med Lars som även var med på Hornstull - Järna. Dock sprang han inte liksom jag i "kafferepsgruppen". Tillbaka vid Sats blev det skön stretch och sedan var det dags att åka hem. Tänk att en och halv timme kan gå så fort! Totalt blev det 9 km med ett genomsnittstempo på 5,17. Helt ok med tanke på att 5 av dem gick i behagligt 6-minuterstempo.

Nu hoppas jag verkligen att jag inte blir sämre, utan att jag vaknar helt pigg och frisk imorgon. Vill springa mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar