lördag 9 juli 2011

Spring i benen

Adizero Boston 2W

Idag hade jag tänkt vara med på Ursvik All In. Springa 37,5 km i värmen tillsammans likasinnade. Men ibland går det liksom inte att få till allt man vill. Så jag har ägnat dagen åt att packa upp, tvätta, handla etc. En liten tur hann jag med på förmiddagen. Det var länge sedan jag sprang längs Vinterviken. Otroligt tjusig slinga. Hemifrån mig blir det ganska exakt åtta kilometer. Idag hade jag ju inte brorsan med mig, men trots det lyckades jag faktiskt hålla tempot uppe hyfsat. Snittade på 5:38-tempo på drygt 8 km. Riktigt hett var det också, trots att klockan inte var mer än elva. Nu har jag faktiskt sprungit fyra dagar i rad och det är inte likt mig, men just nu är det så skönt och går så bra. Det är väl bara att hänga i?

På eftermiddagen gjorde jag en utflykt med familjen till Bromma Blocks och sportaffären XXL. En present skulle inhandlas, men jag passade förstås på att kolla in alla löpargrejor. Och visst kom jag därifrån med ett par nya goda vänner! :-) Lättviktsskorna Adizero Boston 2 satt som gjutna på mig! Jag springer normalt i Adistar, så steget över till Adizero var inte långt.

Undrar om dessa vänner kan hjälpa mig att nå ett av årets mål: sub50 på milen? Och är det i så fall skornas förtjänst eller sitter det bara i huvudet? Springer jag snabbare för att jag vet att skorna är lätta? Läste fascinerat Petra Månströms inlägg efter Göteborgsvarvet där hon kapade sitt pers med mer än 10 minuter strax efter det att hon köpt lättviktsskor.

Hursomhelst: snygga är de och de ska invigas på bana imorgon! Det är snabbdistans som gäller! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar