torsdag 16 maj 2013

Vi rekar inför Hornstull - Järna!

 Idag har jag rekat en sträcka mellan Masmo och Rönninge för att hitta en ny väg att springa under Hornstull - Järna den 6 juli. Peter och Mats och jag träffades ju för ett tag sedan och diskuterade olika möjligheter. Ikväll var det dags att testa om planen höll. Arne och Saara som jag inte kände sedan tidigare kom också med.


Arne, Peter, Saara och Mats på rekrunda!

Vi träffades vid Masmo T-bana och slog på klockorna vid Max. Redan under första kilometern kände jag att det var något tokigt med mina hälar. Skav på båda hälarna trots att både strumpor och skor är väl insprungna. Det gjorde jätteont och jag funderade nästan på om jag skulle bryta direkt. Men jag hade ju verkligen sett fram emot det här rundan och jag ville ju testa att knät höll. Att få problem med skavsår ingick inte i planen. Jag bet ihop i några kilometer, men fick sedan stanna och sätta på plåster som som jag fick av Peter och Saara. Tack!


Några hinder fanns det

 Vägen gick delvis genom skogen och några rejäla backar fick vi också. Vackert även om skavsåren gjorde det lite svårt för mig att njuta. Efter Tumba sprang vi längs Uttran och sedan var det bara några kilometer kvar till Rönninge station. Totalt 15 km.

Vi var fikasugna, men kaffestugan hade stängt. Det fanns ett hak som inte såg något vidare ut så vi velade lite om vi bara skulle åka hem eller om vi skulle gå till macken och ta en korv. Då upptäckte Mats plötsligt Rönninge Delibutik alldeles framför näsan på oss. Och det var mycket mer än en delibutik. Här fanns mat, öl, finkaffe och servering! Underbart ställe som ni måste testa om ni har vägarna förbi. Vi åt charkuterier och drack öl och hade en toppenkväll!


Underbart på Rönninge Delibutik

Sedan blev det pendeltåg till Älvsjö där Mats hämtade upp mig. Mycket trevligt runda i mycket trevligt sällskap! Mitt enda bekymmer är hur jag ska kunna klämma in hälarna i finskorna i morgon kväll på Camilla Läckbergs jubileumsfest? Någon som har en quickfix mot skavsår?


Tack för en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar