torsdag 23 maj 2013

Kastar in handduken



För andra året i rad är jag anmäld till Milspåret utan att springa det. Känns lite surt, men efter ha dividerat med mig själv in i det längsta har jag nu fattat det tråkiga beslutet att göra en DNS.

Jag skrev ju redan i måndags att det var något som lurade i kroppen. Kände mig hängig och varm och kall om vartannat. Igår kände jag mig dock bättre och var säker på att jag skulle vara helt på topp idag. Så jag gick upp och stack iväg på tennisen. Men redan där kände jag att jag absolut INTE var på topp. Aldrig har jag väl svettats så mycket eller spelat så dåligt som idag. Alldeles sjöblöt fast jag inte ens jagade bollen så mycket som jag borde.

Sedan har jag gått omkring med lätt huvudvärk hela dagen och känt mig allmänt svag. Förmodligen skulle jag kunna springa en lugn mil ikväll, men man måste ju fråga sig till vilket pris? Riskerar jag att bli sjuk på riktigt om jag springer och därmed gå miste om Sthlm Marathon? Det är det inte värt.

Nu går jag hem och vilar och dricker ingefärste och hoppas att jag fattat rätt beslut. I tanken är jag dock vid Sjöhistoriska Muséet och hejar på Staffan och Kalle och Ewa och alla andra som springer en snabb och rolig mil ute Djurgården!

8 kommentarer:

  1. Oerhört tråkigt, men det låter som ett väldigt klokt val ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var rätt beslut, men lite deppigt ändå.

      Radera
  2. Aha! Det var DÄRFÖR jag inte såg dig Louise! Du kan sluta grubbla över om du fattat rätt beslut FÖR det har du! Visst, Milspåret är ett kul lopp MEN inte världen viktigaste precis:-D Rent formmässigt fick du ju ett grymt besked redan på Kungsholmen 10 km och det är ju nästa helg som gäller! Så jätteklokt att avstå;-) "Better safe then sorry" som sagt var:-) DÅ, nästa helg på maran kommer du vara på topp och springa ditt bästa lopp någonsin;-) Själv var jag som sagt "hare" idag med uppgift att coacha min adept sub 50! Hon(Vi) missade med 13 sek! ....men det var ett nytt och jättekul sätt att springa ett lopp på:-D
    CU! /Kalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalle! Nu känns det bättre! :-) Jag hoppas att du har rätt om maran. Om bara knät är ok så tror jag nog att jag kan slå min tid från förra året. Retligt med 13 sekunder, men då vet hon ju att hon kan! :-) Ha det bra - vi ses! :-)

      Radera
  3. Rätt gjort även om det är tråkigt att inte springa såklart! Hälsan är viktigast och du har maran att tänka på. Höll utkik efter dig, bra arrangemang och vacker bana om än lite småjobbig :-) Tror nog att loppet går även nästa år.

    Jag är nöjd med mitt lopp då jag absolut gjorde så gott jag kunde, sprang fort men kontrollerat och avslutade starkt. Det fattas lite uthållighet just nu men det räckte ändå till 38:30 och en 50:e plats i tävlingsklassen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Staffan! Måste kännas bra! Ja, jag får hoppas på tredje gången gillt nästa år då! :-)

      Radera
  4. Bra att lyssna på kroppen! Det är det viktigaste...fler lopp kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt Sara - ett kommer redan på lördag! :-S

      Radera