måndag 6 maj 2013

Riddarfjärden runt

Istället för Kungsholmen Runt blev det Riddarfjärden runt idag på lunchen. Soligt och skönt. Jag började lite försiktigt med tanke på knäna och var beredd på att stanna och gå ifall det skulle göra väldigt ont. Men det kändes fint och jag knatade uppför Västerbron och tänkte att jag älskar den. Oftast hör man ju kommentarer om hur jobbig den är på andra varvet på maran, men jag måste säga att det är en toppenbro! Fantastisk utsikt åt alla håll och en fin utförslöpa oavsett vilket håll man kommer ifrån, eller hur? :-)

På Norr Mälarstrand var det tätt med flanörer och barnvagnar, men jag lyckades hålla tempot hyfsat. Runt Stadshuset och vidare runt Riddarholmen. Det här är ju verkligen en superfin runda - man kan inte annat än att bli på gott humör av den. 7 km i 5.25-tempo. Helt utan ansträngning. Kanske har jag höjt min lägstanivå?


Min favoritrunda - fast bilden är från en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Hej Louise! Har hittat din blogg via jogg.se och det är väldigt kul att läsa den - du inspirerar verkligen! Jag har upptäckt löpningen ganska nyligen och är frälst. Härligt att utmana sig själv. Kul att läsa om dina lopp och utmaningar och det får mig att spänna bågen ytterligare - jag kanske också kan! Det är en frihetskänsla i löpningen som gör att man blir så glad. Hälsningar Maja V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maja! Vad glad jag blir! Och vad kul att du har upptäckt löpningen - du har garanterat mycket roligt framför dig! :-)

      Radera