söndag 5 maj 2013

Omväxling förnöjer?

Jag har roat mig med att titta tillbaka på de lopp jag sprungit det senaste året och konstaterar att det har verkligen varit varierat. Långa lopp, korta lopp, långsamma kilometrar och några hyfsat snabba kilometrar. Jag har sprungit en mara på 3.58 och en annan på 5.35. Under samma säsong...


Högt och lågt under året

Och det är också roligt att se att det långa och långsamma TEC-loppet kommer under samma 4-veckorsperiod som min snabbaste mil. Det kanske inte är helt fel ändå att harva på i modest tempo?

Idag har jag ägnat mig åt familj och båt och trädgård och låtit löparmusklerna vila. Jag har ingen träningsvärk sedan igår, men jag känner av loppet i båda knäna. Förhoppningsvis är de redo för lite jogg i morgon.

Avslutar med en bild från gårdagens lopp. Det är uppenbarligen rosa och svart som gäller! :-) Jag syns längst till vänster, Sofia är löpare 1353 och därutöver syns ytterligare två rosa/svarta löpare. Man skulle kunna tro att vi tillhör samma löparklubb! Fast jag ser att jag har lite att jobba på när det gäller armpendlingen - lite finslipning där så kanske jag sparar in ytterligare några sekunder! :-)


Bild från sprangdu.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar