tisdag 14 maj 2013

Hårt pass hos naprapaten

I morse tänkte jag att jag skulle cykla till jobbet igen. Det var mulet, men uppehåll. Precis när jag kom utanför ytterdörren kom de första dropparna. "Äsch, det blir nog inte så mycket regn", tänkte jag och stack iväg. Kom till kontoret som en dränkt kattunge. Verkligen genomblöt.

Då är det ju bra att ha allt från handdukar, extra tröjor och torra träningsbrallor på jobbet. Jag torkade upp, bryggde kaffe och lyckades till och med leta fram en mascara. Sedan var ju livet tipp topp igen!


Bu!

Jag måste säga att jag är positivt överraskad av cyklingen. Det är ju roligt! Och så mycket man får se. På lunchen skulle jag träffa Katarina i Hornstull och tog cykeln dit. Och på eftermiddagen var det dags för ett besök hos naprapaten vid Norrtull, vilket är tvärs genom hela stan från kontoret. Jag var lite osäker på hur jag skulle ta mig dit med cykel, men hittade en bra cykelkarta på nätet och sedan gick det lätt som en plätt. Lite läskigt med all trafik, men väldigt kul.

Sedan förra veckan har mina krämpor centrerats till vänster knä. Höger höft och knä känns - peppar peppar - riktigt bra. Så nu var det dags att ge vänstersidan en rejäl omgång. Och aj, aj, aj, jag fick nog vad jag tålde och mer därtill. Nålar från höften och hela vägen när till foten och några rejäla rakt in i knät! Det var första gången jag tyckte det var riktigt jobbigt.

Sedan blev det knäck och tryck, träning i red cord och slutligen tejp längs båda benens yttersidor med fokus på knäna. Jag var faktiskt alldeles groggy efteråt. Förstod knappt hur jag skulle lyckas cykla tillbaka genom stan till kontoret. Nu hoppas jag att det besöket ger riktigt bra resultat så att jag snart kan njuta av lite längre löprundor! Det var allt för idag - klart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar