fredag 10 maj 2013

Som en ballerina

Jag har känt mig lite risig de senaste dagarna och legat lågt med träningen fram till idag. Jag har dessutom legat lågt med det digitala livet och ägnat mig helt åt analoga göromål. Ganska skönt ibland! :-)

Vi har varit lediga både torsdag och fredag och kunnat njuta av det underbara sommarvädret. Märkligt när det går från vinter till sommar på tio dagar. Först igår plockade vi fram utemöblerna, men kunde genast njuta av att äta både lunch och middag ute.

Idag har vi sjösatt vår lilla båt och nu ser killarna fram emot att komma ut och segla på helgerna.


Skepp o'hoj!


En av mina favoritmatroser

Trots att jag inte kände mig i toppform så ville jag gärna göra ett litet test av mina nya skor, Saucony Virrata med 0 mm drop. Jag tog på mig de nya skorna, men tog också med ett par andra mängdskor och tog bilen bort till slingan i Bredäng. Tänkte att det skulle vara skönt med mjukt underlag. Jag började springa och koncentrerade mig på löpsteget. Kände hur jag trippade fram på tå som en ballerina i skogen. Men efter en stund vande jag mig och det kändes ganska ok. Lite annorlunda såklart, men inte helt fel. Rundade ängen nere vid varvet och vände tillbaka till bilen. Ville verkligen ta det försiktigt och inte dra på mig några nya skador. Det blev 1,6 km i de nya skorna. Kul och annorlunda. Jag ska fortsätta med korta löprundor och trappa upp långsamt.


Saucony Virrata

Sedan tog jag på mina beprövade gamla Karhu. Nollade klockan och stack iväg igen. Det gick ganska trögt, men det var underbart vackert och jag njöt av att springa på skogs- och strandstigar. Ner till Skärholmens gård som jag rundade.


Tillbaka på en favoritrunda


Sol, vatten och vitsippor

Totalt blev det 8,6 km långsam löpning. Jag tar det lugnt nu och lyssnar på kroppen. Känner mig faktiskt inte speciellt stressad över att Stockholm Marathon närmar sig med stormsteg. Går det så går det, annars kommer det fler maror. Idag känner jag att det är viktigare att kunna springa mina vackra vardagsrundor än att springa tävlingar. Men allra helst vill jag förstås kunna göra både och!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar