onsdag 15 maj 2013

På fastande mage




God morgon! För det är en riktigt god morgon. Jag brukar inte vara mycket för morgonlöpning, men igår kväll la jag fram springkläderna, packade kontorskläderna i ryggan och laddade min trötta Garmin.
När klockan ringde drog jag på kläderna, bredde två mackor som åkte ner i ryggan och var utanför dörren och igång före 06.15. Termometern visade bara på 5° så jag tog långa tights, men det hade jag verkligen inte behövt.

Solen strålade och det var en helt fantastisk morgon. Många cyklister och andra löpare var ute. Jag tog det lugnt och kände efter att kroppen kändes ok efter gårdagens mangling hos naprapaten. Det gjorde den. Jag sprang över Liljeholmsbron, rundade Hornstull och sedan ner på Söder Mälarstrand.






Vackert! Jag var framme vid kontoret efter 8,5 km i 5,35-tempo. Väl godkänt tycker jag med tanke på ryggan och den tomma magen. Sedan dusch och frukost vid skrivbordet. Det här kommer bli en bra dag - det känner jag på mig!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt! Såg galet många joggare idag när jag satt på tåget ut hit till Arlanda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en morgon som verkligen bjöd in till löpning. Lite långt kanske att hinna springa ut till Arlanda dock! :-)

      Radera