torsdag 23 januari 2014

Transportlöpning

Vissa dagar finns det knappt tid att andas. Så är det nu och så kommer det att vara de kommande veckorna. Jag springer från möte till möte (tyvärr inte i löparmundering) och tillbringar kvällarna vid skrivbordet för att jobba ikapp. När det är så intensivt är det extra skönt att ha löpningen. En ventil när hjärnan arbetar "av sig själv". Jag märker inte att jag tänker, men efter passet känns allt lite enklare.

Ikväll var det kallt när jag stack iväg från kontoret. Jag är mycket nöjd med mina varma vintertights från Craft och även all annan bra utrustning jag har. Så jag var väl rustad när jag satte lurarna i öronen och knappade fram podcasten Möt löparen. En pod som det tydligen redan finns 17 avsnitt av, men som gått mig helt förbi. Men i senaste avsnittet var det Staffan som blev intervjuad och det ville jag inte missa. En snabb löpare med en väldigt nyanserad och ganska tillbakalutad inställning till sin löpning. Väldigt befriande!

Så jag satte av längs Söder Mälarstrand och hann varken fundera över om löpningen var lätt eller tung innan jag var hemma efter knappt nio kilometer och helt perfekt var det eftersom podcasten var slut precis när jag nådde min brevlåda. Optimal längd på det avsnittet! :-)

Och tydligen finns det alltså 16 avsnitt till som ligger och väntar på mig. Det kommer bli mycket löpning framöver! :-)


4 kommentarer:

  1. Roligt att du gillade avsnittet och perfekt att det var så lagom långt! Det finns fler bra tidigare avsnitt där både elitlöpare och motionärer intervjuats. En del intervjuer är gjorda över telefon och har då lite dåligt ljud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar vara ett bra upplägg. Ska fortsätta lyssna under mina löprundor. Och på T-banan - fast då passar tidsmässigt mitt favoritprogram Spanarna bäst. :-)

      Radera
  2. Jag har också nyss upptäckt möt löparen. Och transportlöpning är verkligen finfint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra! Hur långt kommer det bli för dig när du börjar jobba igen?

      Radera