tisdag 7 januari 2014

Tipsa mig om New York!!

New York, New York!

På fredag åker jag till New York! Jag ska vara med på en e-bokmässa under måndag-onsdag nästa vecka och tänker passa på att ha en egen lyxig helg alldeles solo i New York! Det är många år sedan jag var där, men jag har betat av en hel del av "turist-måstena" och tänker därför att jag kan ägna mig åt att mer allvarliga saker som shopping av löparskor och sånt... :-)

Därför behöver jag nu era allra bästa tips gällande shopping i New York och alla andra bra tips är förstås också välkomna!

Jag kan lova att New York kändes avlägset när jag idag harvade runt Riddarfjärden på lunchen. Grått, grått, grått... Men det var i alla fall pass 36 av 50 i utmaningen och om jag inte blir sjuk så finns det nog goda chanser att jag får ihop mina 50 pass.

50 shades of grey - again

12 kommentarer:

  1. Underbart! Hoppas det blivit lite varmare tills dess! Kolla in hos snabbafotter.se han har skrivit en bra löparskoköpsguide för NYC en gång i tiden!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte löparskor på Paragon Sports, nära Union Square, när jag var i NY 2012. Sportbutik i flera plan, med stort sortiment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Ska definitivt gå dit.

      Radera
  3. Har man mycket tid kan man ta bussen till Jersey Gardens, en stor outlet med många stora märkeskedjor, Adidas, Nike, och Puma men jag vet inte riktigt om jag tyckte det var värt tiden, det är ganska billigt i vanliga butiker också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok - tror jag skippar outlets. Har fått en del bra centrala tips nu. Tack!

      Radera
  4. Vad roligt, hoppas du får det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rebecca! Ska bli jättekul - kommer väl en rapport här så småningom! :-)

      Radera
  5. Niketown, 6 E. 57th St, känns väl ganska given att besöka.

    SvaraRadera
  6. Lyckos dig! Kan rekommendera Jack Rabbit också - de har väldigt bra service när det gäller att testa ut löparskor. Sen har de också löpargrupper - samlas typ utanför butiken kl 17 för gemensamt löppass. Om det skulle intressera alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul om det klaffar med ett löppass! Tack för tipset! :-)

      Radera