fredag 3 januari 2014

Det nya årets goda föresatser

Det talas mycket nu om nyårslöften och framför allt vådan av nyårslöften som man inte kan hålla. Som istället gör att man känner sig värdelös och misslyckad. Och även om jag håller med om att löftena/målen ska vara realistiska och nåbara så tycker jag att det är härligt att ett nytt år ger så många möjligheter till nystart. Möjligheter som självklart finns året om, men det finns en tjusning i att börja sitt nya liv just vid nyår.

Själv har jag inga nyårslöften alls, men när det gäller träningen så har jag i alla fall en del planer som jag hoppas kunna förverkliga. Jag känner också att det nya året i kombination med några lediga dagar har givit extra motivation och energi när det gäller träningen. 

Fast jag tog nog ut mig mer än jag ville erkänna igår på Linnéas snabba pass för i morse när jag stack ut på en runda i den grå, grå världen så kändes benen tunga och sega. Det blev åtta ganska lugna kilometer längs Vinterviken och trots all det gråa och de tunga benen så var det faktiskt riktigt skönt.

50 shades of grey

En typisk sak som jag tänker på i nyårssammanhang är det här med styrka. Jag måste helt enkelt bli starkare, framför allt i bål och knän. Så i sann nyårsanda har jag anmält mig till tre styrkepass på Sats de närmaste dagarna, med start idag.

Så nu ska jag strax iväg och träna och då inser jag verkligen att jag är i nyårsmood. Tennis och löpning igår, och löpning och styrka idag. Jag som sällan kör dubbelpass över huvud taget. Och sannolikt kommer jag inte lyckas köra styrka varje vecka framöver, men då får jag väl vara nöjd med att jag åtminstone får till ett antal pass i början av terminen. Då blir det några fler pass än om jag inte hade styrketränat alls. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar