fredag 17 januari 2014

Kan fötter krympa?

Eller är det skorna som växer? Ja, det fick jag anledning att fundera över under dagens löppass som faktiskt var säsongens första riktiga vinterlöpning.

Sedan jag landade igår vid lunchtid har allt gått i ett eftersom högarna på mitt skrivbord (eller egentligen är det väl mailens inkorg) har vuxit lavinartat. Jag har matat av efter bästa förmåga, men med ständiga tidskrävande möten är det svårt att hinna ikapp. Jetlagen har varit förvånansvärt lindrig, vilket känns skönt.

Idag hade jag lovat sönerna skjuts till friidrotten och tänkte själv passa på att springa medan de tränade. Jag var förstås lite sen hem och kastade på mig löparkläderna medan jag bad sonen springa ner och hämta mina Icebugs i källaren. Knöt snabbt på dem och så ut till bilen för att skjutsa. Men de få stegen till bilen räckte för att jag skulle känna hur skorna glappade. När jag skjutsat sönerna var jag till och med tvungen att ta av skorna för att kolla så att jag inte av misstag fått på mig makens Icebugs (det skiljer dock 4 eller 5 storlekar på våra skor). Nej, det var mina skor och sulorna var inte urtagna, men ändå kändes de jättestora. Jag sprang en 6-kilometersrunda och det funkade ju, men lite konstigt kändes det allt.

Förutom skoproblemet så var det förvånansvärt skönt att springa i snön. Krispig luft och det känns ju inte lika mörkt när det är snö. Bra start på helgen! Jag har sprungit ganska ofta på sistone, men mest korta pass. Under helgen hoppas jag få till ett lite längre pass, men då får jag nog leta fram mina tjockaste yllestrumpor nästa gång för att fylla ut skorna lite. Trevlig helg på er!


Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar