söndag 12 januari 2014

Det här skulle kunna bli en vana!

Jag har egentligen aldrig gillat morgonlöpning. Men här i NY känns det som ett perfekt sätt att börja dagen. Dessutom sov jag så genomruttet inatt och låg bara och inväntade ljuset och sen var det lika bra att sticka iväg.

Lite blåsigt idag, men ingen dimma. Jag följde en slinga som jag hoppades skulle gå runt så att jag skulle komma tillbaka där jag började. Otroligt många löpare ute. Det var verkligen hur många som helst. Snabba, långsamma, sociala grupper och loners.

Trots att jag var väldigt trött så var det toppen att komma ut. Hyfsat tempo höll jag också. Slingan var ganska kuperad men ändå lättsprungen. Och ja, det var en rundslinga så efter en dryg mil kände jag igen mig. Jag la till en liten extrasväng och landade på hotellet efter 12 km.

Nu får jag kaffe och äggmacka och sen kan jag nog inte annat än säga att den här dagen har börjat bra!


1 kommentar:

  1. Ååå vad härligt! Det är lite av en dröm att åka till New York och få uppleva löparkulturen i parkerna runt om. Lyllos dig ��

    SvaraRadera