söndag 12 januari 2014

Ett inlägg om shopping

Lika bra att varna redan i rubriken. Det här inlägget kommer enbart handla om shopping - 90% löparshopping, men ändå! Jag fick ju en hel del tips om olika löpar- och sportbutiker och jag har nog faktiskt betat av de allra flesta.

Igår var jag till exempel på Paragon Sports, City Sports, Super Runners Shop samt Jack Rabbit. Dessutom besökte jag sportavdelningarna på de stora varuhusen, som t ex Macy's. Och hur gick det då? Inget vidare faktiskt - men det var ju bra för plånboken. På Jack Rabbit köpte jag Asics-tröjan nedan. Bra reapris, men annars var nog min tanke igår att det inte är så billigt hör som jag hade hoppats.



Idag har shoppingen gått mycket bättre. Jag har varit runt kors och tvärs i stan, till och med åkt en del t-bana för att hinna med. Och det slutade med att jag kom hem med fem spännande påsar varav två syns nedan.



Efter frukost på stan flanerade jag upp till Trump Tower och NikeTown. Cool butik, men ingen rea över huvud taget. Allt var dyrt, men det var verkligen roligt att botanisera i den flera våningar stora butiken. Till slut slog jag till på ett par långa svarta tights med tryck på insidan av vaderna och matchande t-shirt. Det är den absolut mjukaste tröjan jag någonsin haft på mig. Funktionsmaterial förstås.



Ett snabbt besök på GAP resulterade i ett par lila capritights, men dessa hamnadeav okänd anledning inte på något foto. Jag får väl visa upp dem vid något träningstillfälle istället. Så småningom hamnade jag "downtown" där jag bland annat var inne på Lululemon, men där blev det inte något shoppat. Istället hamnade jag i en riktig fyndbutik som jag tror hette Old Navy. Här gjorde jag dagens fyndshopping. Säkert inte världens bästa kvalitet, men känns ändå helt ok och allt satt väldigt bra på. Det blev alltså en lila t-shirt (som matchar GAP-brallorna), en långärmad och höghalsad tröja med tumstopp, en långärmad petrolfärgad funktionströja, svarta mönstrade capritights samt ett par rosa capritights. Hela det här kalaset gick på mindre än 400:- (ja, jag gillar att fynda).



Slutligen kom jag till Adidas-butiken vid Houston Street och den var faktiskt också väldigt bra. Stort utbud och en hel del rea kvar. Nu var det ju inte direkt så att jag hade mågra behov kvar när det gäller löparshopping, men den här knasiga "tröjjackan" kunde jag inte motstå. Har dreglat över den så länge hemma i Sverige och nu fick jag den till ett väldigt bra pris. Sedan återstår att se när jag ska använda den?



Ja, det var väl inte så illa? Jag kommer få träna som en dåre om jag ska hinna anända alla mina nya fina kläder, men det ser jag förstås bara fram emot. Någon kanske undrar varför det inte blivit några skor? Jo, vid närmare eftertanke så är de enda skor jag skulle vilja köpa nu ett par nya Adistar Boost. Mina är inte så gamla, men jag har redan sprungit många mil i dem och så har det blivit ett stort hål framme på tån. Men Adistar Boost är faktiskt inte så prisvärda här. Så jag avvaktarmed det och beställer dem hemma istället.

För den som undrar om jag inte shoppat något annat än löparkläder så kan jag avlsutningsvis meddela: jo, det har jag. Lite smink och en handväska har det också blivit. Tack för idag - slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar