söndag 26 januari 2014

Distans och veckosummering

Visst börjar ljuset återvända, men fortfarande sker de flesta av mina löprundor i mörker. Idag ville jag springa i dagsljus! Konstigt nog hade gårdagens träningsvärk släppt idag och benen var pigga trots tävlingen igår. Mats och jag stack iväg tillsammans på förmiddagen i lugn takt. Han ville ta ett kortare pass så jag hängde med runt på vår vanliga runda som är sex kilometer, men när vi var tillbaka vid huset och han var klar med sitt pass så fortsatte jag en vända till. Jag förlängde och tog den runda som är mitt milspår och fick alltså ihop 16 km totalt. Det kändes lagom. Lite längre, men jag tog ändå inte ut mig.

16 km i dagsljus!

I och med dagens pass måste jag säga att jag summerar en riktigt bra träningsvecka! Normalt brukar jag sträva efter att springa minst 40 km per vecka. Den här veckan kom jag endast upp i 35 km. Men med tanke på att jag inledde veckan med halsont och två vilodagar så är jag mycket nöjd. När ett av de tre löppassen dessutom var en tävling med bra tempo så är det ju toppen. Utöver löpning har jag kört två tuffa styrkepass och en timme tennis. Bra variation och en bra vecka!


Snyggaste grafen ever?

2 kommentarer:

  1. Snyggaste jogg-grafen! ;-)

    Låter som ett bra lopp. Men barnportion??? Oh, my god!! Haha! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nästa år får du springa loppet i Göteborg! Och vi förstod sedan att de av misstag gjort en vuxenpizza - men jag tycker den hade funkat som familjepizza. Fast Elias var inte ledsen....

      Radera