onsdag 3 april 2013

Hur många baddräkter från Yasuragi finns det i simhallen?

Alla har vi väl drömt om att få gå på Hasseluddens Yasuragi Spa någon gång. Och uppenbarligen är vi många som har förverkligat våra drömmar. Hur vet jag det? Jo, alla kvinnor som går till Yasuragi får en svart baddräkt med ett litet japanskt märke på när de betalar entréavgiften. Den får man ta med hem och eftersom det är en helt okej baddräkt så fortsätter man att använda den i framtiden när man går till den lokala simhallen.

Problemet uppstår när man har duschat och sträcker ut handen efter baddräkten som hänger på raden av krokar. Där hänger ju hur många likadana baddräkter som helst! Vilken är min?

Så utkomsten av mitt sköna morgondopp på 1500 meter är att jag ska unna mig en ny baddräkt. En som sticker ut i raden av svarta baddräkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar