tisdag 2 april 2013

Efter regnet

Strax efter klockan sex ikväll kom jag iväg från kontoret. Solen stod fortfarande högt på himlen och skickade värmande strålar mot mig! Luften var klar och när jag kryssade fram mellan pölarna fick jag känslan av att det nyss fallit ett stilla regn. Nu kom ju pölarna från halvårsgamla snö- och islager, men vad gjorde det gav mig den här känslan?


Över Liljeholmsbron

Jag har fått ett rejält skavsår på hälen. Det kom faktiskt från Premiärmilen, men jag satte genast på ett skavsårsplåster och det har inte besvärats mig förrän i söndags när plåstret lossnade tillsammans med en massa hud. Inget vidare faktiskt. Det är egentligen bara en sak som funkar när jag har den här typen av skav. Mina gamla Asics Nimbus som jag normalt skäller på och kallar för "felköp". Saken är den att jag köpte dem för stora. Men när man har skav så är de perfekta. Trycker ingenstans och jag springer helt obehindrat. Problemet är kanske att jag inte kan ha några andra skor alls, utan får ha springdojjorna hela dagen.

Nåväl, på Liljeholmsbron stannade jag pch tog till mig informationen om bron som satt på en liten skylt på krönet. Mycket kan man lära sig när man är ute på en liten springtur.

En annan sak jag funderade över när jag sprang är var sjutton mina hörlurar till telefonen är? De har varit borta i ungefär två veckor och jag är ganska säker på att det är min nitiske man som har förflyttat dem för att han tyckte att de låg och skräpade. Borta är de och jag får fundera över Liljeholmsbron och skoskav när jag är ute och springer. Inget större fel i det heller - blev en mycket bra transportrunda hem. God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar