torsdag 4 april 2013

Hektisk dag i lianerna

Dagen började med en riktigt tuff tennistimme! Katarina hade lämnat återbud och jag spelade mot Per. Alltid roligt och extremt jobbigt. Eftersvettades fortfarande när jag satt på T-banan på väg in till Access Rehab för mitt möte med naprapat Heidi.

Det knäckte och knakade i min stackars kropp när hon böjde mig hit och dit, men jag tror att utlåtandet ändå var att det var bättre än förra veckan. Sedan blev det nålar i skinkan och så var det dags att hänga i lianerna igen. Tungt och jobbigt som attan och det känns verkligen att musklerna får arbeta.


Så här kan det se ut (Bild lånad från nätet)


Eller så här (Bild lånad från nätet)

Sedan hade jag några möten på stan och på lunchen hann jag fixa ett mycket viktigt ärende! Som jag berättat är mina hörlurar till telefonen puts väck och nu tänkte jag införskaffa nya. Jag är inte speciellt intresserad av teknik och trodde faktiskt inte att det fanns så stora prisskillnader som det faktiskt gör. Det var en duktig försäljare som berättade att de flesta hörlurar som används under löpning rostar sönder på grund av att saltvatten! Så han försökte sälja på mig ett par hörlurar för 1400:-! Men då förklarade jag för honom att mina öron minsann inte blir så svettiga och så valde jag ett mera modest prisläge (som jag ändå tyckte var dyrt). Så nu får vi se om jag talade sanning eller inte. Om hörlurarna är trasiga inom ett år så svettas jag i öronen och om det är hela om ett år så har jag väl inte tränat tillräckligt... :-)


Så här ser de ut i alla fall!

Slutligen hann jag kasta i mig min absoluta favoritsallad på Café Fresco innan det var dags för nästa jobbmöte. Jag har nämnt den förut, men jag skulle utan problem kunna äta den här salladen till lunch fyra dagar i veckan. Varm getost, avocado, fikon och granatäpple. Himmelskt!


Yummie yummie!

Tro det eller ej - sedan hann jag till kontoret och tillbringade hela eftermiddagen med siffror och analyser. Det var den dagen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar