torsdag 25 april 2013

Dagens sifferfiffel



Jag gillar att logga min pass och kunna titta på kilometertider och sammanställningar. Det triggar mig och ger mig motivation. När jag har sprungit ett lopp är det förstås roligt att inte bara jämföra med sin egen tidigare löpning, utan med medlöparna på loppet. Jag brukar kolla vilken kvartil jag ligger på osv.

Och nu har jag hittat en gemensam nämnare för årets två sprungna lopp, Premiärmilen och Springcross! På Premiärmilen kom jag på plats 52 av 868 tävlande kvinnor. 52/868=6. På Springcross kom jag in på plats 30 av 504 kvinnor. Och gissa vad 30/504 är? Rätt! Även det blir 6! Kan jag alltså sluta mig till att jag är bland de 6% snabbaste kvinnorna i Stockholm? ;-) Knappast... För i så fall skulle jag springa Stockholm Marathon på 3.33.24...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar