fredag 19 april 2013

Dags för Springcross!

Vem vinner?

Idag har jag hämtat ut två nummerlappar till morgondags lopp Springcross. Två stycken eftersom jag ska få förmånen att springa med min äldste son! Roligt! Ja, jag trodde åtminstone att vi skulle kunna springa tillsammans när jag anmälde oss, men nu har jag förstått att det är olika starttider för män och kvinnor. Dessutom är ju sonen snabbare än jag, så vi hade ändå inte sprungit tillsammans. Men vi kan ses efteråt och han kan heja på mig när jag passerar mållinjen! :-)

Det blir den kortaste distansen, 6 km, och det känns precis lagom så här en vecka efter TEC. Det ska bli en härligt solig dag och jag tänker njuta av loppet och siktar inte på någon speciell tid. Det innebär förstås inte att jag kommer ta det superlugnt - nej, jag kommer nog springa på så gott det går, men jag kommer lyssna på kroppen och inte pressa mig alltför mycket. Ska bli kul - någon annan som tävlar imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar