torsdag 11 april 2013

Det börjar dra ihop sig!

Här bunkras det energi!

Min tanke för den här veckan har varit VILA, ÄTA, SOVA. Men istället har jag JOBBAT, JOBBAT, JOBBAT. För nu är det verkligen högtryck i pocketfabriken inför sommarkampanjer och annat.

Jag har inte hunnit tänka på TEC och jag inser förvånad att det endast är 41 timmar till start! Men ibland är det nog bara bra att inte ha för mycket tid att stressa upp sig. Jag har dock sprungit TEC en gång förut och vet ungefär vad jag har att vänta mig. Åtta varv på en bana med varierat underlag: lite asfalt, grusvägar, motionsspår och terräng.

Jag tänker att de två första varven är uppvärmning. Jag lär känna banan och mina medlöpare. Varv tre och fyra får jag köra på rutin och vetskapen om att jag har sprungit marathon ett antal gånger. Femte varvet kan bli tufft. Kroppen är trött och det är viktigt att fylla på med energi kontinuerligt. Här räknar jag med att hörlurarna kommer fram och jag går in i min egen bubbla. Har jag tur blir sjätte varvet ett lyft. Där finns alla möjligheter till Runner's High. På sjunde och åttonde varvet tror jag att den mentala biten är avgörande. Positiva tankar är nog det enda som kan få mig att fortsätta.

Allt ovan förutsätter förstås att kroppen håller. Om knät havererar eller jag drar på mig någon annan skada så måste visheten gå före viljan. Säsongen har ju bara börjat! :-)

4 kommentarer:

  1. Vi kommer att rocka!
    //Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emma! Där är du ju! Senaste månaden (och dagarna) har ett antal av mina löparbekanta hoppat av TEC och jag är så glad att du är kvar! Rock it is! :-)

      Radera
  2. Åh, inte länge kvar alls nu! Lycka till med sista uppladdningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Andréa! Håll en tumme på lördag!

      Radera