fredag 8 mars 2013

Utvecklingssamtal i löparkläder

Kände mig bättre idag - ingefärste gör tydligen susen. Kom tidigt till jobbet för att ta itu med en diger att-göra-lista. Efter ledighet och en vecka full av möten låg jag efter med skrivbordsjobbet. Betade av punkt efter punkt med ambitionen att ta en runda runt Riddarfjärden under lunchen, men det gick helt enkelt inte att trycka in löpning under dagen om jag skulle bli någonlunda klar med mina arbetsuppgifter. Och inte kunde jag springa hem heller för efter jobbet skulle jag till Marina Läroverket i Danderyd på utvecklingssamtal. Så vad göra?

Jag drog på mig löparoutfiten och tog T-banan ut till Stocksund tillsammans med man och son. Bra samtal med läraren och sedan tillbaka på T-banan. Men i Hornstull hoppade jag av och bad maken ta med min väska hem. Det var kallt, men fortfarande lite dagsljus kvar när jag styrde stegen upp över Liljeholmsbron. Ont i rumpan av gårdagens nålar hade jag också, men fötterna och andningen var lätta. Riktigt skön runda och jag fick ihop mina sju kilometer enligt veckoschemat. Jag har nu betat av 34 av veckans 46 km och ligger i princip i fas!

Hemma!

Sedan fredagsmys med familj och ostbågar. Men innan jag lämnar in för idag måste jag tänka ut en kuperad runda i närområdet för imorgon är det backar som gäller. Har du några tips?


3 kommentarer:

  1. Åh, du är ju grym!! Själv ligger jag alldeles för långt efter i min löpträning, men imorgon, då skall jag ge mig ut på långpass minsann! :)

    Här är min vanliga runda:

    http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=520041

    Den är ganska så kuperad, men det går alltid att välja till några extrabackar. Det finns gott om den runt mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Ja, där du bor är det ju kuperat värre! ;-) Det blev slutligen den här rundan idag - http://www.jogg.se/Rundor/Runda.aspx?id=593200. Alltför isigt längs vattnet, men annars bra!

      Radera