söndag 17 mars 2013

Bra träningsvecka!

Det var ju inte så att jag kände mig smidig som en katt när jag vaknade i morse. Stel i kroppen och lite ont i höften. Tänkte ta en försiktig återhämtningsrunda på 6,5 km. Anledningen till att den skulle vara just 6,5 km var att jag då skulle komma upp i den veckomängd som schemat säger. Nu försöker jag ji vara lite flexibel, men ändå.

Men så visade det sig att både maken och sonen ville ut och springa så jag hängde på. Kändes förvånansvärt bra ändå! Nästan lättare att springa än att gå? Vi tuffade iväg i det härliga solskenet och tempot låg betydligt över vad jag hade tänkt mig, men det funkade. Vi tog också en annan runda än jag brukar och det bidrar ju till att tiden går fort. Helt plötsligt var vi hemma och hade sprungit 11 km i 5.29-tempo?! Mycket nöjd och förvånad var jag.


Alla fick inte riktigt plats i bilden...

Så nu summerar jag en träningsvecka på drygt 54 km löpta kilometer och en timme tennis. Inte illa! Det innebär 4 km mer än schemat föreskriver och jag misstänker att det överskottet kan vara bra att ha under kommande vecka. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp planen eftersom jag är anmäld till Premiärmilen på söndag. Schemat säger 58 km nästa vecka, men jag vill ogärna ha 48 i benen när jag ska springa 10 fort. Antingen får jag lägga upp det så att jag springer mycket i början av veckan och sedan tar lördagen som en vilodag, eller också får jag springa Premiärmilen och sedan jogga hem därifrån. Hur man än gör har man rumpan bak...

Nu till en helt annan fråga! Eller iakttagelse kanske. För ett par månader sedan hade jag aldrig hört talas om Hoka One One - löparskon med en gigantisk sula som går helt på tvärs med rådande barfotatrend. Nu diskuteras de i diverse forum och jag har hört en del om dem. Men på gårdagens långpass hade två av tio löpare Hoka One One!!


Är det Hoka One One som gäller nu?

Ett ord om min sit-ups-utmaning också - mest riktat till Alice: Jag har fuskat! Inga sit-ups varken i torsdags eller fredags. Kände mig hängig och trött och vilade från all träning båda dagarna. Men alla andra dagar har jag gjort 100 sit-ups! Idag har jag gjort 50 - och har 50 to go! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar