torsdag 7 mars 2013

Operation kroppsrenovering del 1

En intensiv dag på alla sätt. Började den på allra bästa sätt med en timme tennis med Katarina. Dagen till ära hade jag en helt ny linda på min racket och jag köpte två nya rör med bollar. Trots det blev det inget fantastiskt spel, men dock skönt och roligt. Jag hade för ovanlighetens skull glömt vattenflaska och det kan jag säga att man blir väldigt törstig av att spela tennis.

Ny linda och nya bollar!

In till stan och jobbmöte, snabbt vidare till Access Rehab för den första delen i min totalrenovering av kroppen. Jag har ju länge dragits med diverse skador på högra sidan av kroppen: plantar fasciit, tennisarm, hopparknä, löparknä, ont i höger skuldra och nu senast toppar jag det med smärta i högra höften/skinkan. Jag redogjorde för allt detta för naprapaten och hoppades att hon skulle göra en magisk gest så att allt blev bra. 

Jag fick göra en massa övningar för att hon skulle se hur olika delar av kroppen belastades. Sedan knäckte hon och knakade igenom hela kroppen och sedan fick jag nålar i skuldran och skinkan. Ont som gör gott får man tänka. 

Det var skönt att få en genomgång av kroppen och jag ska komma tillbaka nästa vecka för mer övningar och nålar. Ett steg i rätt riktning. TEC är bara fem veckor bort och det känns verkligen inte som att jag är redo för det.

Vidare till Grev Turegatan där jag hann med min favoritlunch på Fresco. Sallad med chèvre, fikon och granatäpple. En energiboost som hjälpte mig att beta av mailen som inte tar hänsyn till naprapatbesök utan fortsätter strömma in.


Yummie!
Sedan möte, seminarium och slutligen ett mycket trevligt förlagsmingel. Lång dag och nu känner jag mig sliten. Kanske till och med förkyld? Ska ta en kopp te med ingefära och lägga mig så är jag nog fit for fight imorgon. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar