lördag 23 mars 2013

Allt eller inget

Det har blivit tre dagars löp- och bloggvila. Och det säger väl något om mig. Här är det on eller off som gäller. När jag bestämmer mig för att försöka köra ett visst program eller schema så kör jag på lite för hårt. Den här gången är det mitt knä som spökar igen. Det har det gjort förr och jag tycker att jag brukar kunna hålla det under kontroll med mycket stretch, men förra veckans intensiva löpträning var uppenbarligen inte ok.

Jag var hos naprapaten i onsdags för tredje veckan i rad. Det känns bra. Jag gör något åt det här problemet och hoppas på sikt kunna bli av med det helt och hållet. Det som gjorde mig lite deppig var att hon sa att jag ska sluta springa så fort det börjar göra ont. I dagsläget brukar smärtan inträffa efter ungefär 8 km. Lite deppigt då att tänka på att jag har ett 8-milslopp inom kort.

Knäsmärtan hänger ihop med sätet och hos naprapaten får jag först nålar i rumpan och sedan får jag träna i lianer enligt nedanstående bild.

Red cord-lianer

Det blir nog bra så småningom. Nu har jag deppat färdigt och ska strax ut och testa knät. Kanske får jag i alla fall i hop 6,1 km så att jag kan regga det som tävling för födelsedagsfirande Marathonsällskapet? Och om dagens runda känns bra så blir det nog start på Premiärmilen i morgon. Återkommer om det. Ha en strålande lördag i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar