onsdag 6 mars 2013

Solsken och sällskap

Av olika skäl fick jag möjligheten att springa mitt på dagen idag. Det var 7° varmt (!) och soligt! Det är fortfarande isigt och slaskigt, men jag är så trött på allt vad dubbar heter och letade fram mina älskade Karhu. De blir ju genomvåta på ett fåtal meter, men det struntade jag i. Sprang i väg mot terrängspåren där jag skulle möta upp Jonas. 

Nåja - dubbar kan fylla en funktion...
Terrängslingorna är fortfarande grymt isiga så vi valde gångvägar med asfalt och tog oss ner mot Kungens Kurva och den gamla brandvägen som leder bort mot Källbrink. Lugnt prattempo och tiden går fort när man har trevligt. Jonas visade mig nya vägar och det var kul med lite nya intryck. Vi korsade Häradsvägen och fortsatte genom Snättringe bort till Älvsjö. Här svängde Jonas hem till sig och jag fortsatte hemåt. Nu började jag bli trött och hade rejäla känningar i höft och knä. Hemma igen efter knappt 18 km.

Glömde att fota mitt trevliga sällskap så det blir en bild på mina blöta skor istället...
 Väl hemma blev det ordentlig stretch och skrivbordsjobb. Men jag hade blivit så otroligt sugen på frukt. Stack bort till affären och länsade hela fruktdisken. Vindruvor, äpplen, mango, bananer, kiwi, physalis och avokado. Kan du hitta några fler?

Resultat av dagens fruktcraving.
Sedan kom mellansonen hem och överraskade med att steka pannkakor till efterrätt. Nu: mätt, glad och trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar