söndag 10 mars 2013

Privattränare i Sätrahallen

Som stolt förälder kan jag berätta att min son har blivit uttagen till Svealandskampen i grenarna 60 meter häck och höjdhopp. Tävlingen går i Västerås nästa helg och sonen ville därför sticka till Sätrahallen idag för lite extra höjdhoppsträning. Inte mig emot. Jag har länge velat prova att träna där själv och med Samuel som alibi vågade till och med jag mig dit.

Vi packade min löparrygga med inneskor och spikskor (Samuels) och sprang iväg. Det är bara drygt två kilometer härifrån så det var en lagom uppvärmning.

Lyx i närområdet

Det var förvånansvärt mycket folk där och många duktiga ungdomar som tränade hårt. Vi började med lite löpskolning och här var det Samuel som fick vara min tränare. Jobbigt och nyttigt! Sedan var det dags för höjdhopp och då fick jag bli tränaren. Det blev ett bra pass för Samuel där han jobbade mycket med ansatsen. Några riktigt fina hopp blev det också.


Den här ribban kom han dock inte över...

Sedan sprang vi några få varv tillsammans, men det var som sagt trångt på banan och jag kände mig inte helt bekväm i sammanhanget. Strax under 5-tempo höll jag dock.


Jag hade tagit på mig min finisher-tröja för att verka lite cool... ;-)

Sedan på med överdragskläderna och ryggan och tuffa hem igen. Bra så. I och med dagens pass har jag kommit upp i schemats 46 km och känner mig mycket nöjd. Jag har inte följt schemat till punkt och pricka, men jag har fått in de olika momenten med backar och annat. Nu ska jag kolla vad nästa vecka har att erbjuda. Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar