tisdag 5 mars 2013

Från pjäxor till löparskor

Visst är det skönt att komma hem efter en resa, men en del av mig längtar redan tillbaka till de kritvita bergstopparna, den knallblå himlen och solen som faktiskt strålade fem av de sex skiddagarna. Jag summerar helt enkelt den bästa skidresan ever!

Igår var det till att gå upp supertidigt och köra tillbaka till flygplatsen i Bergamo. Trötta kom vi hem till ett mulet, men plusgradigt Stockholm. På två röda sekunder hade jag packat upp allt, sorterat och kört igång den första tvättmaskinen. Allt för att hinna ta en liten springtur innan jag skulle in till stan för ett jobbmöte.

Mats följde med och vi fick nio ganska tunga, men ändå sköna kilometrar. Kroppen var trött av den intensiva skidåkningen och den sista nattens sömnbrist. Sedan dusch och in till stan och jobbet. Snacka om kontraster under dagen.


Från den ena dagen...


...till den andra...

Jag hade hoppats att den alternativa träningen som skidåkningen innebär skulle vara bra för de ställen jag har ont i - framför allt höft och knä - men så känns det tyvärr inte. Höften molar på värre än vanligt och nu har jag tagit mig i kragen och bokat ett naprapatbesök. För inte kan jag gå omkring och ha ont när TEC närmar sig med stormsteg! Nu måste jag ju trappa upp och få ihop lite distans. Bort med baciller, smärta och latmasken inom mig - nu kör jag! Hänger du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar