torsdag 14 mars 2013

Löparinspiration i storlek 37

För en månad sedan beställde jag för första gången löparskor på nätet. Och det gick ju bra. Rätt storlek och allting. Därför kunde jag inte stå emot några riktiga fynd när jag såg att Sportamore hade "3 för 2" under förra veckan.


Vad gömmer sig i paketet?

Kampanjen slutade i söndags kväll och jag satt in i det sista och velade om vad jag skulle beställa. Att det skulle bli en jacka var klart och gärna en som klarar lite kyla. Visserligen går vi mot varmare tider (även om det inte märks ännu), men jag saknar en bra jacka och det blir vinter igen, jag lovar! Eftersom det var "3 för 2" och verkligen prisvärt så blev det slutligen två jackor.


Adidas Seq aV Bea 

Windstopper och den reflekterande neonfärgen gör att jag tror den kommer bli en ständig följeslagare under nästa vinter. När det gäller den andra jackan föll valet på en vindjacka från Dobsom med avtagbara armar. Långa muddar med tumstopp som jag är svag för. Jag var tveksam till färgen, men har nu bestämt mig för att den är snygg.


Kan bli en väst!

Det som är svåraste med nätshopping är dock inte färgerna utan storlekarna. Jag ska antingen ha storlek 36 eller 38 i kläder. Det optimala vore förstås 37 om det fanns. Nu slog jag till på den gula jackan i storlek 36 och den rosa i 38. Båda är helt ok. Den rosa skulle kunna vara aningen mindre och den gula skulle kunna vara aningen större. Men båda funkar. 

Sedan gällde det den där tredje varan. Den som man skulle få på köpet. Det var inte så svårt. Jag älskar ju mina Adizero Boston och de har länge varit på väg att utrangeras. Nu hittade jag modellen Adizero Feather 2 och slog till på dem. Ni kan ju gissa vad jag har för skostorlek?! ;-)


Blir det några pers i de här, tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar