söndag 31 mars 2013

Soligt långpass

Påsken har varit skön med släkt och vänner och god mat och mycket spel, men som ofta vid sådana här högtider så blir det mycket stillasittande. Därför var det extra skönt att sticka iväg på långpass idag även om kroppen var seg i starten och inte alls med på noterna.

Det var Mats som ville få till ett långpass - jag var tveksam på grund av knät, men tänkte att jag hänger med så länge det funkar. Jag tog min Camelbak med vatten och packade ner SL-kortet om jag i nödfall inte skulle kunna ta mig hem för egen maskin.

Vi började mot Liljeholmen och benen rullade på. Vi sprang genom Västberga och till Älvsjö. Efter 11 km stannade vi till och drack vatten. Jag började bli besvärad i både knät och sätesmuskeln och stretchade efter bästa förmåga. Vidare genom Långsjön och in i Huddinge. Nu började jag bli riktigt trött och gnällig. Vid 15 km stannade vi igen och jag fick be Mats om lite "spanking" på skinkan! Måste ha varit en syn!


Törstig i solen


Men därefter blev det faktiskt bättre och den sista milen tuffade jag på utan några större problem. Vi fick ihop drygt 24 km i 6.05-tempo och det var toppen!

I och med det passet summerar jag mars och jag har sprungit nästan 19 mil, spelat tre timmar tennis och simmat 1000 meter. Inte mycket alternativ träning alltså, men jag är ändå nöjd med detta. Plus att jag inte ska glömma alla sit-ups! 100 per dag sedan den 10 mars (förutom två dagar då jag fuskat) är ju inte fy skam!

Så trots att jag fick ge upp marathonschemat är jag nöjd och tycker att jag fått till hyfsat varierade och bra pass. Nu är jag redo april! TEC är fortfarande ett frågetecken, men grundplanen är förstås att starta och se hur det går. Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar