lördag 8 december 2012

Friidrott och snabbdistans


Efter en hektisk jobbvecka med både studieresa och konferens kunde jag i morse konstatera att det inte blivit någon löpning på hela veckan. Så nog var jag lite sugen när jag vaknade till denna fantastiskt fina dag! Soligt och kallt och massor av snö. Men dagen var bokad för friidrottstävling med en av sönerna. Vi stack iväg till Sätrahallen och var där i princip hela dagen.


Snart dags för höjdhopp!

Den här gången var jag inte funktionär utan enbart hejarklack. Mycket roligt, även om sonen inte var helt nöjd med dagen. När vi kom hem hade tyvärr den vackra solen gått ner, men jag drog på löparkläderna och snörade på Icebugsen. Först en dryg kilometer uppjogg. Sedan - det jobbigaste jag - snabbdistans! Tryckte på för kung och fosterland trots det jobbiga underlaget. Slirade hit och dit och fick hoppa upp och ner på trottarerna för att parera för fotgängare och bilister.

Två kilometer gick bra. Den tredje med. Under den fjärde kilometern började jag krokna. Kände mig nästan illamående. Tvingade mig att fortsätta en femte kilometer men tvärstannade när klockan pep att den var till ändå. Snittfart 5.08. Får väl vara ok med tanke på underlaget. Jag var så slut att till och med nerjoggen kändes jobbig. Men nu kan jag inte vara annat än nöjd med mitt pass. Det ska bli mer sånt framöver!

Normal ansiktsfärgen före passet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar